جبر و احتمال

من با نظام آموزشی مان بدجوری مشکل دارم . 12 سال از بهترین سالهای زندگی مان صرف یادگیری "هیچ چیز" شد . خودتان قضاوت کنید :
دوره ی ابتدایی : خلاصه شد در "بابا آب داد" و 4=2*2 که البته بعدها در نتیجه اش شک کردیم ! و "حسنک کجایی ؟"
دوره راهنمایی : یادم هست سر کلاس دینی دوم راهنمایی معلم مذهبی و به شدت تندرو فتوا داد "رقصیدن زن در جمع زنان هم حرام است" و در جواب دختری که گفت "اِ"؟! گفت "زهرمار"!
I am hungry!
دوره ی دبیرستان : تاریخ مشروطه تا انقلاب 275 صفحه ای ، که یادمان داد انقلاب چقدر خوب است! (یادش بخیر بچه ها بعد از جلسه امتحان این درس ، کتاب هاشون و دم در جلسه انداخته بودن و رفته بودن!) فیزیک 1و2 (شکست نور!) ، مکانیک ، شیمی آلی و معدنی ، حساب دیفرانسیل ، بینش اسلامی که سر کلاس هایش برای هیچ سوالمان جوابی نگرفتیم .
پیش دانشگاهی : هندسه تحلیلی ، جبر خطی !
تازه 18 ساله که می شوی می فهمی چیزی که برای ادامه ی زندگی نیاز داری یادت نداده اند و فقط مشتی فرمول و قضیه و یک سری مزخرفات بارت کرده اند و تمام !
مثلاً یادمان ندادند که اگر به جرم بی گناهی توی خیابان تو را بگیرند و ببرند و چادر از سرت در بیاورند و مجبورت کنند که اعتراف کنی که چندین رابطه ی نامشروع داشتی باید چکار کنی !

پی نوشت1: خیلی حرفای دیگه داشتم ولی قضیه "عاطفه امام" بدجوری ذهنمو درگیر کرده . از اینجا بخوانید . (با اجازه عمو رضا)


پی نوشت2 : البته همه ی قضیه ها و فرمول ها هم بی نتیجه نبود ند . مثال می زنم :
(lim 1/n)
وقتی که ا.ن! به سمت صفر میل کنه میشه بی نهایت!


34 comments:

س ي م ا گفت...

پ.ن2 در حد خدا بود قاصدك جون.
ايول.

Ali Banijamali گفت...

(:

الهام گفت...

***

نمی شد همین الان که ما دانشگاه قبول شدیم ، ضد حال نزنی ؟





***
Elham
***
بعد التحریر : من یه جوری باید به همه اعلام کنم قبول شدم دیگه !

قاصدک گفت...

@س ی م ا
قربونت

@کمیاب
(:

@الهام
مبارکه ، ایول ، یه شیرینی افتادیم
حالا چی قبول شدی ؟

پریس آ گفت...

.
یادش بخیر دوم راهنمایی یه معلم دینی داشتیم
بسیاااااااار داغون بود
دیوووونه به معنای واقعی
خدایا وقتی یادم می یاد بدنم کهیر می زنه
...
این روز ها ذهن ِ همه یا این مسائل درگیر شده
خدا به ما صبر بده!

پریس آ گفت...

امید وارم سایه سیاه درس عربی از سر تمام دانش آموزان بیچاره کم بشه و شاید در کوشه ای حتی کوچک نفس راحتی بکشند
انشالا !

نویسنده مهمان گفت...

الان از کل درسای ریاضی که خوندم دارم حداکثر از: به توان دو رسوندنش استفاده می کنم.

فرناز گفت...

فروغ همیشه از پایه قوی که توی ایران داشت تعریف می کرد
وقتی رفت کانادا گفت تا دیپلم کار مدارس ما خوبه چون من خیلی به درسهاشون مدیونم اما دوران دانشگاه نه !!!


می دونی مدارس ما به ما درس زندگی نمی دن
معلم های ما با ما ارتباط برقرا نمی کنند
تازه وقتی پا توی جامعه می ذاریممی فهمیم بین حرف تا عمل تفاوت بسیار فاحشی وجود داره

حياط خلوت گفت...

گل گفتي
با اين بيهودگي كاملاً موافقم ..
ما تنها چيزيايي كه بدست نمياريم مهارت هاي زندگي كردنه .. تازه تو 18 سالگي مي رسيم به اين سوال بزرگ: اصلاً من مي خوام چي باشم يا بشم

آیسان گفت...

سلام کتاب هندسه رو که دیدم یه هو جلوی چشام سیاهی رفت مردم تا پاسش کردم اخرشم هیچی نفهمیدم.(؟؟؟)

قاصدک گفت...

@پریس آ
بله عزیزم ، خدا به همه مون صبر بده
در مورد عربی هم گل گفتی
هیچوقت از عربی خوشم نیومده

@مهندس پنگول جونی
4عمل اصلی رو عشق است
=))

@فرناز
کاملا موافقم ، زندگی کردن رو بلد نیستیم
همه چیز به آموزش نیاز داره
من کسانی رو دیدم که توی سن 18-19 سالگی ازدواج می کنند و تازه بعد از چند سال هدفشون از زندگی رو می فهمند و نظرشون در مورد شریک زندگیشون !!!

@حیاط خلوت
از مهارت زندگی نگو که من هنوزم یاد نگرفتم
:دی

قاصدک گفت...

@آیسان
=))
جووووونم

فرشاد نوروزپور گفت...

............................................................................................................................................................................................
ما که سوختیم .... خدا به داد این کوچولوها برسه ...

فرشاد نوروزپور گفت...

ولی خوب اون معلم دینی که گفتی ، زد و از شانس ما تو سال دوم دبیرستان یه معلم دینی خورد به ما !! فوق العاده ... یعنی اصلاح طلب واقعی .. ما هم از دوستای قدیمیش بودیم .. یادش بخیر "کودتا" کردیم تو دبیرستتان بر علیه مدیر مدرسه که این معلم ما بشه مدیر !! رهبر کودتا هم من!! :دی یادش بخیر که چه اتفاقایی افتاد !!!

Unknown گفت...

اگه فک می کنی این فرمولا به درد نخورن اینجا رو نگا کن...حال کن!(منظور پست آخره;))
http://halname.blogspot.com/

BānØØЎê ĢĦām گفت...

ا حرامه يعني؟:))))
نگي زهر مار ها :دي
*
اينو موافقم كه 12 سال صرف هيچي مي شه اما يادت رفت بگي دانشگاهشم همچين بدرد نمي خوره
الآن من مثلا مهندس آي تي مي شم خير سرم :دي
با معدل 19.10 اين ترم هم گذروندم اما چه فايده!!
تهش مي شم ليسانسه ي بدرد نخور....چون توي دانشگاهشم دروس منسوخ و بدرد نخور يادمون مي دن
*
عاطفه هم دختري بود مثل من و تو ...تقريبا هم هم سن و سال بوديم
حس كردم همه ي دختران اين مرز و بوم با دستگيري عاطفه دستگير شدن
به هويتشان توهين شد ...به پاكيشون و به نجابتشون
روزگار عجيبي است نازنين !

قاصدک گفت...

@فرشاد
حالا یعنی شما سوختی
;-)
همین شما کودتاچیا به این روز انداختین ما رو

@super mario
خیلی خوش اومدی عزیزم
خیلی باحال بود

@بانوی غم
من این چیزا حالیم نیست
توی عروسی من نرقصی خودت میدونی
;-)
کاملا موافق ام

عمو رضا گفت...

اولا که صاحب اجازه تشریف دارین،واسه پی نوشت اول

دوما این که درسایی که خوندیم خیلی هم بی فایده نبودن.الان خیلی افراد هستن که با استفاده از همون دروس دارن نون می خورن.به جون خودم.بهترین مطالب طنز مطبوعات با استفاده ار همین کتابا نوشته میشه
روزنامه خبر تو صفحه ی آخرش یه ستون طنز داره به قلم شهرام شکیبا...یکی از قشنگ ترین مطالبش رو هم چند وقت پیش موقع رای اعتماد به وزرا در مورد بهبهانی وزیر راه نوشته بود اونم با الهام گرفتن از متون دروس ابتدایی
عنوانش هم این بود:"بهبهانی،همان بهبهانی که دوست ماست"

قاصدک گفت...

@عمو رضا
اولا که مرسی عموجون ، شما لطف دارید

دوما : چشم ، هرچی شما بگید
روزنامه خبر رو تا حالا نخوندم ولی شهرام شکیبا طنزنویس خوبیه

شهرام بیطار گفت...

سلام قاصدک . چه خوب گفتی . من هم همیشه همین فکر رو میکنم که سر مون بد جوری کلاه رفته . آخه میدونی خود دانشگاهش هم باز یه جور دیگه هستش . اگه نتونی رشته درست و پولسازی پیدا کنی باز میشه ادامه همین روند . فرمول آخرت هم جالب بود




با درود و سپاس فراوان : شهرام

روايت پارسي گفت...

سلام
و ايت تسلسل همچنان ادامه دارد
بابا آب داد....

Shiva Hashemi گفت...

با جبرش موافقتمندم

قاصدک گفت...

@شهرام بیطار
البته ، دانشگاهش هم همین بود
موافقم

@روایت پارسی
ادامه دارد همچنان :
بابا آب داد
بابا نان داد
بابا پول داد
...

@شین
امان از این جبر

علی (ذهن ِ آشفته) گفت...

انصافن هیچی یادمون ندادن!

قاصدک گفت...

@علی(ذهن آشفته)
سلام
خیلی خوش اومدی
خوشحالم کردی دوست خوبم
:-)

میثم الله‌داد گفت...

همون‌قدر که تاریخ و جغرافی و اجتماعی رو توی یه درس چپوندند بدون که داستان چیه.

قاصدک گفت...

@میثم
عالی گفتی

م. گفت...

چقدر دیر رسیدم. همه مقام ها پر شده

م. گفت...

باز خوبه شما اینها رو یادت مونده. من که همینها رو هم یادم نبود.

قاصدک گفت...

@میلاد
خوش اومدی آقا
:-)
کلی فکر کردم تا یادم اومد

جنون ِ جنوبي گفت...

حاصل اين نظام آموزشي جز نفاق و دورويي و بي سوادي نيست و ما از قربانيانش هستيم .

آیسان گفت...

سلام دوسی :-)

امیر گفت...

گذشته ها...یادش بخیر

ناشناس گفت...

درود
گویا باید بی خبر مانیم تا خبری از جهالت مان ندانیم.....افسوس
فرمول بی خبری=نادانی+خرافات به توان چشم و گوش بستگی

ارسال یک نظر

راهنمایی: ساده‌ترین راه در این قسمت انتخاب نام/آدرس اینترنتی است. حتی اگر آدرس اینترنتی را موجود نداشته باشید، می‌توانید جای آن را خالی بگذارید. درج نظر به عنوان ناشناس یا حتی اسم مستعار در این وبلاگ آزاد است.