استغفار


پرسید : روزه می گیری ؟
گفتم : بله
گفت : استغفار کن دختر!
...

27 comments:

نویسنده مهمان گفت...

به یکی گفتم : وقت نماز داره می گذره
بهم گفت : تو هنوز نماز می خونی؟

قاصدک گفت...

به قول یکی از دوستان :
یه روزی میاد که یواشکی دنبال یه جای خلوت می گردیم که نماز بخونیم!

سيما گفت...

استغفار کن دختر!

قاصدک گفت...

بعد از ماه رمضان بهش فکر می کنم سیما جان
;-)

الهام گفت...

***

یکی گفت : خدا نیست !

گفتم اگرم نیست ترجیح می دم فکر کنم باشه !


.........................

من خدا رو با دهان روزه نزدیکتر احساس می کنم ! این احاس برای روزه گرفتنم کافیه ، حتی اگر خدا نباشه !!!

***
Elham
***

الهام گفت...

***

ممنون دوست عزیزم اون احساس قشنگ رو بهم یادآور شدی !!!




***
Elham
***

Shiva Hashemi گفت...

چه عکس معرکه ای قاصدکم

:x

Shiva Hashemi گفت...

کامنت مهندس پنگول خیلی خداس

:))

Shiva Hashemi گفت...

من از این زولبیا ها
و از این سبزی خوردنها
و از این نون بربری هاااا
و از این پنیر ها
و از این گوش فیلها
و از این تربچه ها

میخوام

:((

Shiva Hashemi گفت...

واااای

گردو هم داره

:((

قاصدک گفت...

@الهام
چقدر زیبا بیان کردی عزیز

@شین
بله ، کامنت بردیا عالی بود
راستش من هم از همه شون می خوام :-(
دیشب نمی خواستم ها
ولی الان می خوام ;-)

نویسنده مهمان گفت...

می شه باز هم از کامنت من تعریف کنید؟
من دچار عقده ی خود کم بزرگ بینی هستم.
;-)

فرشاد گفت...

روزه گرفتن در تمام ادیان جهان هستت . و البته با تفاوت هایی در فرعیات موضوع . حتی در ایران باستان هم مراسماتی شبیه به روزه داشتیم .

باشد که به حقیقت روزه گرفتن پی ببریم و نه فقط گرسنگی آن را از صبح تا غروب تحمل کنیم ...

ضمنا، این سفره های افطار برای ما ایرانیان خاطراتی دارد ...

اما افسوس که دیکتاتورهایی که به نام اسلام حکومت می کنند و در یک دست تسبیه و در دست دیگر قمه به دست دارند ، مردم ما را از اسلام و خدا دور کرده اند ..

م. گفت...

میگه: ترجیح میدم سیر باشم و به خدا فکر کنم تا گرسنه باشم و به غذا فکر کنم!

فقط یه سال روزه گرفتم. اونم واسه این بود که به خودم ثابت بشه روزه نگرفتنم یه مساله اعتقادیه و تواناییشو دارم.
خیلی نقد و انتقاد دارم به این مسائل.

فرناز گفت...

من نمی تونم روزه بگیریم
یعنی از دوسال قبل دیگه نگرفتم

اما قبل از اون همیشه می گرفتم
چون ضعیف شدم

اما روزه عالیه
پای سفره افطار نشستن عالی و دوست داشتنیه
ماه پربرکتیه

شهرام بیطار گفت...

سلام . اعتقادات تا وقتی که شخصی باشن خیلی هم خوبن . مشکل وقتی به وجود میاد که مسأله اجباری و زوری بشه . نه به زور نماز خوندن جالبه و نه مسخره کردن نماز خوندن . من خودم روزه نمیگیرم . اما مشکلی هم با کسایی که میگیرن ندارم . هر چند دلم نمیاد عزیزانم روزه بگیرن . همین چند ساعت قبل یه مقاله راجع به زیان های روزه بر بدن خوندم . واقعاً برای این دکتر های خودفروش که میان و توی صدا و سیما از خوبی های روزه میگن متأسفم . اعتقاد یه چیز شخصیه و هر کس خودش میدونه چی خوبه و چی بد . نباید زور گفت



با درود و سپاس فراوان : شهرام

قاصدک گفت...

@مهندس پنگول جونی
چرا نمیشه ؟ شما یه کامنت بذار من 2کامنت ازت تعریف می کنم ، خوبه ؟ =))

@فرشاد
مرسی فرشاد جان ، خوب گفتی . موافقم .

@میلاد
میدونم چی میگی دوست خوبم ، خیلی خوب متوجه میشم . ولی روزه گرفتن حس خوبی به من میده ، فقط همین ، خودم دوست دارم که روزه بگیرم ، مطمئن باش اگه اجباری در این مورد در کار بود ، اولین کسی بودم که در مقابلش ایستادگی می کردم . خدا خودش گفته که در دین هیچ اجباری نیست .
هر صحبت و نقدی در این مورد داری ، خوشحال میشم بیان کنی . نه اینکه من بخوام جوابی به صحبت های شما بدم ، که اصلا در این حد و اندازه نیستم ، ولی خوشحال میشم که بیشتر بگی .

@فرناز
قربون دل پاکت عزیزم ، من هم لحظه ی افطار رو دوست دارم ، البته قبلا یه صفای دیگه ای داشت ، نمیدونم شاید در مورد من اینطور باشه .

@شهرام بیطار
کاملا موافقم ، فرمایش شما متین . ما که خانوادگی تلویزیون نمی بینیم دیگه ، نه سحر و نه افطار ، باور کنید اگر برنامه هاشون رو ببینم هیچ بعید نیست که روزه نگیرم دیگه ، من کلا آدم لجبازی هستم ، یهو دیدی از لج اینا روزه هم نگیرم ، پس همون بهتر که نمی بینم . به قول پدرم اینا همه ی عقاید ما رو می خوان مصادره کنند ، هر کاری که می کنیم انگار برای ایناست .


• از همگی ممنونم که وقت گذاشتید

شهرام بیطار گفت...

دقیقاً همین طوره

جنون ِ جنوبي گفت...

استغفار دسته جمعي مي كنيم .

بهانه گفت...

نظری راجع به نظرهای موافق و مخالف ندارم..این مسئله هم مثل تمام موارد دیگه بستگی داره به خیلی چیزهای دیگه
من خودم هیچی درباره اسلام واحکام و قرآن نمیدونستم والان هم هیچی نمیدونم ..اما چند سال پیش بود که ماه رهضون تصمیم گرفتم هر روز یک جز معنی قرآن بخونم با تفسیر خودم و نه قرات..
و تونستم معنی کل قرآنو تو یه ماه بخونم
و خیلی چیزها دستگیرم شد از راه منطق و عقل وبرداشت شخصی
ا زاون وقت تا حالا یه دید خوبی نسبت به احکام دینی دارم و گویی که یه جور قانع شدم نسبت به این که اگر کاری رو انجام میدم فقط پیروی و اطاعت محض نیست

قاصدک گفت...

@بهانه
به مسأله جالبی اشاره کردی عزیزم
گاهی از خودم می پرسم، اگر من در یک خانواده ی مسیحی به دنیا می اومدم ، خب الان مسیحی بودم ، نه ؟
هرکس باید با مطالعه، خودش انتخاب کنه که اصلا به دین نیازی داره و اگه نیاز به دین رو احساس کرد ، بعد بره سراغ انتخاب عقلانی دین
البته این نظر منه که خوب خودم هنوز بهش عمل نکردم !

قاصدک گفت...

@جنون جنوبی
شاید یه روز ناچار بشیم همین کار رو کنیم

میثم الله‌داد گفت...

پیش کی باید استغفار کنیم؟ بگو با هم بریم.

مهدیه گفت...

باهاش موافقم!
واسه لینک مرسی

روايت پارسي گفت...

با اين عكس روزه كه هيچي من دين و ايمونم رو هم مي دم. راستي براي نقد طرف ما نمي آييد

س ي م ا گفت...

من آپم گلك.

BānØØЎê ĢĦām گفت...

روزه
سال هاست نمي گيرم
نماز هم سال هاست نمي خونم
اما اونقدر هنوز به قوانين خودم معتقدم كه فكر مي كنم از هر قوانين وضع شده اي اينچنيني بهتره
عقل دارم
فكر مي كنم
و قدرت انتخاب دارم
خداي من ذهن منه
خداي من قلمم منه
خداي من چشمان منه
خداي من همه ي وجودمه
وقتي حلاج فرياد انا الحق بر آورد به راستي زيبا ترين راه اثبات خدا را نشانمان داد
ما همه خداي خود هستيم
خود ستايي نمي كنم
اما خودم را مي ستايم
و سعي مي كنم صحيح و منطقي و اخلاقي گام بردارم در راه پر فراز و نشيب زندگي

ارسال یک نظر

راهنمایی: ساده‌ترین راه در این قسمت انتخاب نام/آدرس اینترنتی است. حتی اگر آدرس اینترنتی را موجود نداشته باشید، می‌توانید جای آن را خالی بگذارید. درج نظر به عنوان ناشناس یا حتی اسم مستعار در این وبلاگ آزاد است.